Ułatwienia dostępu

Oszustwa telefoniczne na pracownika banku – bądź czujny!

Fałszywe telefony od oszustów podszywających się pod pracowników banku stanowią poważne zagrożenie. Przestępcy w ten sposób próbują wyłudzić dane osobowe, informacje o koncie bankowym, a nawet nakłonić swoje ofiary do przekazania pieniędzy.

Zachowaj ostrożność. Nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji oraz szczegółów swoich transakcji, w tym również informacji w jakim banku posiadasz konto! Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i skontaktuj się osobiście z placówką banku lub Infolinią SGB.

 

Najczęstsze metody działania oszustów
Oszuści często dzwonią pod pretekstem:

  • Weryfikacji fikcyjnych transakcji.
  • Rzekomego zablokowania rachunku bankowego.
  • Propozycji inwestycji, np. w kryptowaluty.
  • Udziału w fikcyjnej akcji policyjnej lub działań CBA.


Ich celem jest nakłonienie rozmówców do podania loginu i hasła do bankowości internetowej, kodów z SMS-ów autoryzacyjnych, danych karty płatniczej (w tym kodu CVV/CVC), a nawet zainstalowania aplikacji umożliwiających zdalny dostęp do urządzeń ofiary.

 

Jak rozpoznać oszusta?
Pamiętaj! Prawdziwi pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o:

  • Instalację dodatkowych aplikacji na Twoim urządzeniu (wyjątkiem są bankowe aplikacje mobilne dostępne na oficjalnych stronach banku).
  • Podanie loginu i hasła do logowania do bankowości internetowej.
  • Przekazanie pełnych danych dotyczących karty płatniczej, w tym kodu CVV/CVC.

 

  Ważne zasady bezpieczeństwa

  • Nie podawaj loginu i hasła do logowania do bankowości elektronicznej,
  • Nie instaluj oprogramowania sugerowanego przez rozmówcę.
  • Dokładnie czytaj treść SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Nigdy nie przekazuj nikomu kodów z SMS-ów!
  • Uważaj na presję czasu – to jedna z taktyk oszustów.

 

Więcej informacji na temat zagrożeń czekających na ciebie w Internecie

Znajdziesz na stronie :

Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia). Nasze numery kontaktowe znajdziesz na pomorski-bs.pl/kontakt/placowki-i-bankomaty lub na stronie do logowania sgb24.pl. Zawsze też ręcznie wpisuj pełen adres strony banku w pasku adresu przeglądarki (znajduje się u góry okna z otwartą przeglądarką internetową).

Kontakt z Infolinią SGB:

  • 800 88 88 88 (bezpłatne połączenie)
  • 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).